Jak ozdabiać opakowania w przemyśle kosmetycznym?
Opakowanie, w którym sprzedawany jest konkretny produkt, ma znaczenie nie tylko ze względu na poziom ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i możliwymi uszkodzeniami, jaki oferuje, ale również z uwagi na to, iż stanowi przestrzeń do zamieszczania niezbędnych informacji o składnikach, sposobie użytkowania i właściwościach. Przekłada się także na atrakcyjność towaru, dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów, przykuwającym wzrok grafikom czy napisom oraz innym elementom poprawiającym wygląd. Wśród technologii ułatwiającej urozmaicanie i podnoszenie walorów wizualnych opakowań szczególnym zainteresowaniem w branży związanej z produkcją kosmetyków cieszy się technika hot-stampingu. Przekonajmy się, na czym polega i sprawdźmy, dlaczego jest chętnie wykorzystywana w przemyśle kosmetycznym.
Dlaczego atrakcyjność opakowań jest ważna w przypadku kosmetyków?
Producenci kosmetyków sprzedają swoje wyroby, akcentując zwykle ich wysoką jakość i skuteczność, niepowtarzalność stosowanej receptury oraz możliwość uzyskania dzięki nim spektakularnych efektów. Wiele produktów jest pozycjonowanych jako luksusowe. Sposobem na przyciągnięcie klientów jest stosowanie zabiegów kojarzących się z markami premium, w tym używanie atrakcyjnych opakowań. Jedną z technologii tradycyjnie używanych przy towarach „z górnej półki” jest korzystanie z metalizowanych folii nakładanych dzięki hot-stampingowi.
Na czym polega hot-stamping?
Technologia hot-stampingu polega na uszlachetnianiu druków za sprawą umieszczanej na ich powierzchni cienkiej metalizowanej folii. Może ona mieć odcień złoty, srebrny lub miedziany, a także szereg innych zabarwień. Jest nanoszona dzięki użyciu punktowo podgrzewanej matrycy, która aktywuje naniesioną na materiał warstwę kleju i sprawia, że folia przylega do podłoża i zostaje z nim trwale związana. Zaletą hot-stampingu jest duża swoboda w doborze form geometrycznych oraz miejsc, gdzie ma być umieszczony motyw dekoracyjny.