Jak wykonać dobry projekt drukarski?

Mimo rozwoju technologii informatycznych materiały drukowane pozostają wciąż jednymi z najważniejszych elementów budowania przekazu marketingowego oraz zachęcania klienta do zakupu konkretnego wyrobu. Widać to choćby w przypadku rosnącego zapotrzebowania na opakowania. Wśród najistotniejszych etapów przygotowania produktów tego typu kluczową rolę odgrywa opracowanie dobrego projektu.

Co będzie ważne przy projektowaniu druku?

Przygotowanie wydruku wiąże się z koniecznością doboru odpowiedniej formy graficznej, która sprawi, że przekazywane treści staną się nie tylko czytelne, ale również będą się atrakcyjnie prezentowały oraz zapewnią oczekiwaną przez odbiorcę estetykę. W zależności od techniki druku, jaka ma zostać użyta, osoba sporządzająca projekt może wykorzystywać różne środki – odpowiedni dobór barw, proporcji poszczególnych elementów, rozmieszczenia jej na zadrukowywanej powierzchni. Możliwe jest także użycie różnych technik uszlachetniania wydruku, które sprawią, że będzie się on bardziej wyróżniał, a przez to zostanie łatwiej dostrzeżony. Zależnie od sytuacji w grę mogą tu wchodzić m.in. tłoczenia, foliowanie czy hotstamping.

Przygotowanie projektu a technikalia

Osoby, które zajmują się opracowaniem projektów wydruków, powinny dobrze znać technologię, w jakiej będą one realizowane. Pozwoli to na przewidzenie mogących wystąpić problemów oraz zagwarantuje, że planowany efekt będzie przy konkretnej technice możliwy do uzyskania. Wśród pułapek czyhających na projektantów bez znajomości technikaliów są m.in. użycie zbyt małej wielkości czcionki, złe zestawienie kolorów, niedopasowanie jakości wykorzystywanych zdjęć czy umieszczenie poszczególnych elementów zbyt blisko krawędzi. Znaczenie mają także takie kwestie jak przygotowanie plików dla drukarni.